Formacions

La indústria de la música està canviant més ràpid que mai i s’està expandint a tot el món. Amb els nostres programes de formació, els joves professionals de la indústria musical aprendran a conèixer la gestió artística i els reptes empresarials del negoci de la música globalitzat.
Des del crowdsourcing al streaming de música, la manera de fer negocis a la indústria de la música s’està revolucionant. ARC presenta el programa de formació MBM- Music Business Management en el negoci de la música com una eina per compartir els reptes i els riscos d’aquest repte. Es tracta d’un programa d’un any dirigit a joves professionals que treballen i tenen un gran interès tant en la música com en l’empresa i volen guanyar avantatge competitiu en la indústria.

OBJECTIUS
El projecte respon a una necessitat expressada pels professionals del sector de la música per a una major formació professional i el procés relacionat d’aprenentatge permanent i té com a objectiu:
• Augmentar la capacitat dels professionals de la música per adaptar-se als canvis del mercat de la música, també pel que fa a la seva rellevància en les carreres internacionals, millorant l’ocupabilitat i l’emprenedoria dins del sector de la música.
• Promoure l’intercanvi transnacional entre diferents subsectors, especialment quan s’identifica el potencial per a l’aprenentatge mutu o l’intercanvi de pràctiques entre professionals, empreses i estudiants.

PROGRAMES FORMATIUS EN MARXA

1. INTRODUCCIÓ AL MANAGEMENT I L’ENTORN MUSICAL                                                  Formació dirigida totes les persones que volen desenvolupar una carrera professional dins de la indústria musical, així com a aquells treballadors del sector que volen continuar la seva professionalització. Mitjançant 6 sessions especialitzades per temàtiques, aquest curs pretén dotar als alumnes d’una visió integral de la indústria musical mitjançant la descripció de cadascuna de les figures professionals que la conformen, aclarint el seu rol i tasques particulars, així com les distintes relacions laborals existents entre ells.

http://academiamusica.cat/curs-diniciacio-al-management-musical/

Data: 19, 20 i 21 de febrer de 2018        Duració: 12h

Lloc: Acadèmia Catalana de la Música (Barcelona)

Amb la participació de:

  • Jordi Gratacòs, President de l’associació ARC
  • Javi García, cap de producció de Music Bus
  • Gerardo Sanz, director de Fina Estampa
  • Xavi Pascual, director de Promo Arts Music
  • Judit Llimós, directora artística i booking de The Project
  • Natxo Tarrés, cantant de Gossos, Cons. Territorial SGAE i Acadèmic de l’ACATAM.

2. MÀNAGERS: RELACIÓ AMB L’ARTISTA I EL SECTOR

Formació dirigida al grup guanyador del concurs Pedrera 3.8, organitzat per el Centre Cívic Albareda i La Bàscula.  La sessió pretén, d’una banda, aclarir i acostar la figura del mànager, respondre a què és un mànager, quines són les tasques que desenvolupa, etc., i d’una altra, ajudar de manera molt pràctica i directa als artistes. Després d’una introducció teòrica, es va fer un exercí pràctic amb l’artista on es va treballar en el desenvolupament de un pla estratègic i d’acció per el grup.

Centre Cultural Albareda

http://ajuntament.barcelona.cat/ccivics/albareda/p/21840/pedrera-38

Data: 17 de març de 2018             Duració: 3h

3. MASTERCLASS: ORGANITZACIÓ D’ESDEVENIMENTS DE MÚSICA EN DIRECTE
Màster en Direcció i Organització de Turisme d’Esdeveniments
Universitat Autònoma de Barcelona

https://goo.gl/i6vY8a

Data:  23 d’abril 2018
Duració: 4 hores

Sessió dictada per: Jordi Gratacòs, president d’ARC

Aquesta sessió dirigida als alumnes del Màster en Direcció i Organització de Turisme d’Esdeveniments consta de 2 parts:

  • Un apartat teòric, que consta d’una introducció on s’explica la cadena de valors de la música en directe per a abordar amb profunditat l’organització d’un esdeveniment musical: rols, producció, documentació necessària, aspectes legals, entre altres.
  • Una activitat pràctica en la qual als alumnes han d’organitzar un concert

4. JORNADA DE FORMACIÓN EN MARKETING INTERNACIONAL SECTOR MÚSICA Y AUXILIARES
Lloc: Extremadura Avante Servicios Avanzados a Pymes (Mérida, Badajoz)

Data:  25 i 26 d’abril 2018
Duració: 8 hores

Formació dirigida a tècnics de cultura i professionals d’Extremadura.

Temes a tractar: Cadena de valors de la industria musical; administració d’empreses musicals, Comunicació i promoció musical; desenvolupament de Nous mercats; Eines per la venda de productes musicals i artistes; Internacionalització: disseny de pla estratègic.

5. MÀNAGERS & AUTORS: TAULA D’INFORMACIÓ I ASSESSORAMENT

Formació dirigida a aquells autors que s’estan o es volen professionalitzar en un futur. Aquesta jornada consta d’una sessió teòrica per a aclarir i acostar la figura del mànager, respondre a què és un mànager, quines són les tasques que desenvolupa, etc., i d’una altra, d’unes taules rodones de 10 persones amb 1 mànager, per a ajudar de manera molt pràctica i directa als autors amb una sessió d’assessorament de projectes.

Lloc: Fundació SGAE (Barcelona)

https://goo.gl/tkKWX7

Data: 14 de desembre 2018

Duració: 4h

Amb la participació de:

  • Jordi Gratacòs, president d’ARC
  • Xavier Pascual, Promo Arts Music
  • Gerardo Sanz, Fina Estampa
  •  Ixent Sampietro, Èxits – Produccions & Management
  •  Judit Llimós, The Project
  •  Javier García, Music Bus

Informació a:  arcatalunya@arcatalunya.cat

Tel: 93 302 7024