Notícies

Divendres, 12 d’abril del 2019
PLATAFORMA ESTATAL PER LA MÚSICA:
EL SECTOR S’UNEIX PER COMBATRE LA PRECARIETAT

El passat dimarts 9 d’abril a la Sala Sidecar va tenir lloc, en roda de premsa, la presentació de la Plataforma Estatal per la Música (PLAM), de la que l’Associació ARC forma part des dels seus inicis, per lluitar contra la precarietat i la inseguritat jurídica al sector.

La portaveu de la PLAM i gerent de l’Associació de Sales de Concerts de Catalunya, Carmen Zapata, va recordar que el passat dia 28 de desembre des del Govern espanyol es va donar un plau de sis mesos per subtituir l’actual reial decret, que data del 1985, per la contractació laboral dels artistes.

El projecte de la Plataforma Estatal per la Música pretén “modificar, ampliar i millorar l’actual marc legislatiu per aconseguir un comparable a altres països de la Unió Europea, amb capacitat per adequar-se a les necessitats del sector”. D’altra banda, el president de l’Associació de Músics de Jazz i Música Moderna de Catalunya, Guillem Arnedo, ha indicat que hi ha que “trobar una legislació que aclari com hi ha que fer les relacions contractuals artístiques”.La constitució de la Plataforma és una fita molt important, segons ha recalcat Arnedo: “És el primer cop que tant músics professionals com organitzadors, tant privats com públics, s’uneixen per treballar plegats per trobar una regulació que reflecteixi la realitat del sector musical”.

L’Associació de Representants, Promotors i Mànagers de Catalunya (ARC) forma part de la plataforma des del moment en que va ser constituïda al Mercat de Música Viva de Vic del 2018. Aquesta col·laboració es veu reflectida amb la presència i participació a les reunions de la Plataforma.

També col·laboren entitats com l’Associació de Músics de Tarragona (AMT), l’Associació Professional de Músics de Catalunya (MUSICAT), la Societat de Blues de Barcelona (SBB ) i l’Acadèmia Catalana de la Música, entre d’altres. A més de músics, entitats i empreses, la PLAM compta amb el suport i la col·laboració de l’Institut de Cultura de Barcelona, l’Institut Català de les Empreses Culturals, el Consell Nacional de la Cultura i de les Arts, i l’Institut Valencià de Cultura.

PREMSA:
BETEVÉ (min. 30)
https://beteve.cat/basics/basics-357/
LA VANGUARDIA:
https://www.lavanguardia.com/vida/20190409/461568266474/nace-la-plataforma-estatal-por-la-musica-para-combatir-la-precariedad.html
CLAVE:
http://noticiasclave.net/es/noticia/nace-una-plataforma-por-la-musica-que-agrupa-a-salas-mu.html
APMUSICALES
http://www.apmusicales.com/plataforma-estatal-por-la-musica/
DBALEARS
https://www.dbalears.cat/estat/2019/04/09/325971/neix-plataforma-estatal-por-musica-per-combatre-precarietat-laboral.html
ARA
https://www.ara.cat/cultura/musical-conjura-precarietat-inseguretat-juridica_0_2212578896.html
CULTURA21:
https://cultura21.cat/noticies/neix-la-plataforma-estatal-per-la-musica-per-combatre-la-precarietat-laboral/
AL DIA:
https://www.aldia.cat/gent/noticia-neix-plataforma-estatal-per-musica-per-combatre-precarietat-laboral-20190409191727.html

Divendres, 22 de març del 2019
PREMIS NACIONALS DE CULTURA 2019

El Consell Nacional de la Cultura i de les Arts (CoNCA) ha reconegut enguany amb el Premi Nacional de Cultura la tasca de sis personalitats del país —Maria Bohigas, Jaume Cabré, Josefina Matamoros, Clara Peya, Josep Ponsatí Carme Ruscalleda— i de quatre entitats —el Col·legi d’Arquitectes de Catalunya, la Federació d’Ateneus de Catalunya, Litterarum Móra d’Ebre · Fira d’espectacles literaris i el Museu de Lleida. Els premiats destaquen per la singular empremta que han deixat en disciplines com ara la literatura, les arts visuals, la música, el patrimoni, l’arquitectura i l’urbanisme, la cultura popular i la gastronomia, incorporada per primer cop als Premis.

Per reconèixer la innovació, els Premis distingeixen la compositora i intèrpret Clara Peya, veu transgressora capaç d’hibridar la música de cambra, el jazz, el pop i l’electrònica, fidel al seu piano i compromesa amb la llibertat d’expressió en escena.

Des de l’Associació ARC volem donar l’enhorabona a Clara Peya, i als nostres associats, Escenapart i Accord Music Agency.

Recull de notícites sobre els Premis Nacionals de Cultura:
– http://conca.gencat.cat/ca/detall/noticia/premis-2019
– https://www.naciodigital.cat/noticia/175857/jaume/cabre/carme/ruscalleda/clara/peya/maria/bohigas/museu/lleida/premis/nacionals/cultura
– https://www.diaridegirona.cat/multimedia/videos/cultura/2019-03-21-169625-palafrugellenca-clara-peya-esdeve-premi-nacional-cultura-jove.html
– https://www.elperiodico.com/es/ocio-y-cultura/20190320/premis-nacionals-cultura-catalunya-2019-7364592
– https://www.larepublica.cat/el-conca-fa-publics-els-premis-nacionals-de-cultura/
– https://editors.cat/2019/03/20/jaume-cabre-maria-bohigas-clara-peya-carme-ruscalleda-premis-nacionals-cultura-2019-article-publicat-diari-ara/

 

 

Dimecres, 20 de març del 2019
ELS PREMIOS MIN 2019 JA TENEN GUANYADORS

El passat 13 de març es donaren a conèixer al Teatro Circo Price de Madrid els guanydors de la XI edició de los Premis de la Música Independent.

L’edició dels Premios MIN 2019 es va celebrar amb una gala que va comptar amb grans actuacions en directe de reconegudes bandes i artistes com DorianCarolina DuranteLos Hermanos CuberoJohn GrvyPedrina i Zahara.

Guanyadors dels Premios Min 2019

Millor Àlbum de Clàssica
Forma Antiqva – Concerto Zapico Vol. 2

Premi Etxepare al Millorr Àlbum en Euskera
Ruper Ordorika – Bakarka

Millor Disseny
Hazte Lapón – Tú siempre ganas

Millor Àlbum de Rock
Morgan – Air

Millor Àlbum de Hip Hop i Músiques Urbanes
SFDK – Redención

Millor Àlbum en Gallec
Tanxugueiras – Tanxugueiras

Millor Àlbum de Flamenc
Cañizares – El mito de la caverna

Premi Eventbrite al Millor Directe
Morgan

Millor Àlbum de Jazz
Javier Colina & Chano Domínguez – Chano & Colina

Millor Àlbum en Català
El Petit de Cal Eril – El Disc Triangular (de l’associat d’ARC, Bankrobber)

Premi SAE Institute a la Millor Producció
Morgan – Air

Premi d’Honor Mario Pacheco
Marcela San Martín

Millor Àlbum de Músiques del Món i Fussió:
Los Hermanos Cubero – Quique dibuja la tristeza

Millor Àlbum de Pop
Christina Rosenvinge – Un hombre rubio

Millor Artista Iberoamericà
Gilberto Gil

Millor Àlbum d’Electrònica
Cycle – Electrik

Premi Sol Música al Millor Videoclip
Zahara – Hoy la bestia cena en casa

Cançó de l’Any
Carolina Durante – Cayetano

Premi AIE al Millor Artista
Morgan

Premi El Corte Inglés al Millor Artista Emergent
Carolina Durante

Premi The Orchard l’Àlbum del Any
Morgan – Air

 

Divendres, 15 de març de 2019
CLOENDA DEL CURS DE MANAGEMENT I GESTIÓ MUSICAL

Ahir va tenir lloc l’acte de cloenda del Curs de Management i Gestió Musical celebrat amb èxit de participació i amb un gran nivell de professorat a l’Escola Universitària ESART, durant el qual es van lliurar els certificats de participació als alumnes.

Del 19 de febrer al 14 de març s’han impartit vuit sessions on els alumnes han pogut obtenir una visió integral de la indústria musical, i conèixer els diferents perfils professionals que intervenen i les relacions entre totes aquestes figures. S’ha comptat amb un professorat de luxe format per grans professionals del sector.

A l’acte de lliurament de certificats es va comptar amb la presència de Jordi Gratacòs, president d’ARC, Antonio Peral, membre de la junta d’ARC, i d’Antoni Abad, president de l’Escola Universitària ESART. També es va comptar amb la presència d’alguns professors del curs: Juan Antonio Berlinches, Javi García, Jordi Turtós i Sandra Costa.

 

Dimarts, 12 de març del 2019
PRESENTACIÓ OFICIAL DE LA PLATAFORMA ESTATAL PER LA MÚSICA

La setmana passada es va presentar de manera oficial als mitjans de comunicació la Plataforma Estatal per la Música.

Des de la seva constitució al Mercat de Música Viva de Vic del 2018, més de 10.000 professionals del sector musical s’han unit amb l’objectiu de lluitar contra la precarietat laboral del sector. La Plataforma compta amb més de 20 associacions de professionals, l’entitat  agrupa ja prop de 8.000 músics associats, 258 sales de concerts, 72 festivals, 71 promotors musicals, 342 empreses de management i representants, i 600 empreses del gremi de les discoteques i compta amb el recolzament de diversos ajuntaments, federacions municipals i organismes de les administracions culturals autònomes.

El projecte, que s’ha presentat oficialment treballar per modificar l’actual legislació (Real Decret 1435/1985) per aconseguir un marc laboral i fiscal comparable al d’altres països de la Unió Europea i acabar així “amb la situació de precarietat laboral dels músics professionals al conjunt de l’Estat Espanyol”.

Guillem Arnedo, un dels responsables de la iniciativa, ha volgut destacar que, a més del sector musical, també comptaran amb la col·laboració d’associacions d’altres disciplines artístiques en la seva lluita per millorar les seves condicions laborals. “No podem permetre que la pressa per modificar el decret abans del canvi de govern provoqui una solució de mínims a les nostres necessitats”, ha remarcat. La Plataforma vol amb això assegurar que els treballadors del sector estiguin “degudament protegits en tot moment i lloc”, garantint l’estabilitat i seguretat jurídica tant al sector privat com al públic, així com aconseguir “la plena compatibilitat de les pensions amb els drets d’autor i altres relacionats”.

PLATAFORMA ESTATAL PER LA MÚSICA – LES MESURES

PRIMERA
Modificar el R. D. 1435/1985 amb la finalitat d’establir amb claredat la presumpció de laboralitat del vincle que uneix als músics amb l’empresari, sempre que no es desenvolupi la prestació en condicions que impliquin una relació de prestació de serveis, establint, de manera il·lustrativa, les situacions que no puguin desvirtuar la qualificació de laboralitat (com poden ser el fet de que l’artista gaudeixi d’una ampla llibertat de expressió, sistema de remuneració o la denominació que les parts hagin donat al contracte).

I establint també els criteris que, pel contrari, permetin acreditar que no concorren les notes de dependència i alienitat —que caracteritzen la relació laboral i que poden constituir-se prova en contrària de la laboralitat—, les situacions en les que en tot cas no s’ha d’aplicar la pressumpció de laboralitat, com poden ser contractacions equivalents en el cas dels artistes estrangers que prestin serveis similars a un Estat de la Unió Europea i que vinguin a Espanya a prestar serveis similars de forma temporal i independent.

SEGONA
Modificar el R. D. 1435/1985 amb la finalitat d’establir la contractació indefinida com a regla general per garantir el principi d’estabilitat als llocs d’ocupació. recollit a la normativa comunitària, determinades les circumstàncies específiques i concretes que caracteritzen l’activitat que justifica la utilització successiva de contractes de treball de duració determinada, amb la finalitat de regular de manera precisa las distintes situacions de contractació (temporal, indefinida o fixa discontínua).

TERCERA
Donar solució al problema de la intermitència de la professió de músic, que en l’actualitat es basa majorment en els anomenats “bolos”, facilitant l’alta assimilada al Règim Especial d’Artistes de la Seguretat Social amb un un sistema de contractació laboral dinàmic i assumible per qualsevol organitzador.

QUARTA
La definició de les possibles tipologies d’organitzadors d’espectacles públics com titulars de la relació laboral (de caràcter especial) amb els artistes.

CINQUENA
Possibilitar que el músic professional, que ja compta amb els epígrafs corresponents a l’IAE de Hisenda, pugui ser treballador per compte propi, amb la seva inclusió al Règim Especial del Treballador Autònom (RETA) amb una contribució acord als seus ingressos, definint les condicions en que un músic professional pugui pertànyer a aquesta categoria i evitant, d’aquesta manera, els anomenats “falsos autònoms”.

SISENA
Establir una regulació de riscos laborals acord amb la realitat de la professió.

SETENA
Regular, amb ple respecte als drets fonamentals de producció i creació artística, el règim necessari de compatibilitat quan es realitzen i compaginen, a temps parcial o complet, prestacions sota el règim laboral i/o actuacions no dependents en règim de prestació de serveis.
ASSOCIACIONS ADHERIDES

Associació de Representants, Promotors i Mànagers de Catalunya (ARC)
Acadèmia Catalana de la Música
Associació de Músics de Jazz i Música Moderna (AMJM)
Associació de Sales de Concerts de Catalunya (ASACC)
Societat de Blues de Barcelona ( SBB )
Asociación de Músicos Profesionales de Jazz de Andalucía (ANDAJAZZPRO)
Asociación de Músicos de Euskal Herria (MUSIKARI)
Associació Catalana d’Intèrprets de Música Clàssica (ACIMC)
Associació de Músics de Tarragona (AMT)
Associació Professional de Músics de Catalunya (MUSICAT)
Asociación de Mujeres de la Industria Musical (MIM)
Asociación de Representantes Técnicos del Espectáculo (ARTE)
Asociación de Mujeres Compositoras en España (AMCE)
Asociación de Salas de Música en Directo de Madrid-La Noche en Vivo (LNEV)
Músicos Unidos Madrid (Mus 21)
Asociación Profesional de Músicos de Galicia (Musicos Ao Vivo)
Asociación Profesional de Músicos de Canarias (Promusic)
Asociación de Salas de Euskal Herria Kultura Live.
Autores de Música Asociados (AMA)
Federación Estatal de Músicos de Jazz y Músicas Improvisadas (FMJAZZ)
Federación Estatal de Músicos Asociados (FEMA)
Asociación de Promotores Musicales (APM)
Asociación Estatal de Salas de Música en Directo (ACCES)
Confederación Juventudes Musicales de España
Federación de Salas de Fiestas y Discotecas de España (FASYDE)
Asociación de Festivales de España (FMA)

Per més informació visita el web de la Plataforma per la Música: 
https://plataformaporlamusica.com

 

 

Dimecres, 13 de març de 2019
MIL LISBOA 2019 – 27, 28 i 29 de març

Ja està aquí la tercera edició de la fira professional internacional MIL – LISBON INTERNATIONAL MUSIC NETWORK, que tindrà lloc del dimecres 27 al divendres 29 de març a Lisboa, Portugal.

MIL Lisboa és un festival i convenció centrat en la difusió de la música internacional. Una plataforma d’intercanvi per a la indústria musical europea, africana i sud-americana.

Pel que fa al Programa PRO del MIL LISBOA, per l’edició del 2019 hi haurà participació de prop de 70 ponents durant els tres dies de durada d’aquesta fira internacional.

El programa artístic del MIL LISBOA 2019 conté més de 70 actuacions de bandes d’arreu del món. Aquestes tenen lloc als clubs nocturns i locals de música de Cais do Sodré, ubicats al cor de la vida nocturna de Lisboa.

L’Associació ARC estarà representada de manera presencial pel president de la entitat, Jordi Gratacòs durant els tres dies de durada del MIL Lisboa 2019.

A més, comptarem amb la participació de Gabriel Rebollo (Diggers Music) al Talk Room “South of Europe Music Export” al Palacete dos Marqueses do Pombal dimecres 27 de març a les 15:30h. Gabriel Rebollo ha estat durant dos anys project manager de BCN Music Export, el projecte d’internacionalització de l’Associació ARC.

Altres conferències amb ponents espanyols són:
New Rules: Music Journalism in 2019” Alicia Álvarez (El Bloque TV)
Growing trends: Spanish Trap” Alicia Álvarez (El Bloque TV) i Naiara Lasa (Sala Apolo)
Why are playlists more important than ever” Hugo Hernández (Believe Distribution Services)
Workshop by Believe digital: Best Practices – Playlists + Trade Marketing”  Hugo Hernández i Mariona Sagues (Believe Distribution Services)

En referència als showcases cal destacar l’actuació de les raperes catalanes, Tribade (Xavi Angulo, Propaganda pel Fet!), així com les actuacions de MC Buseta (Ferran Andrés, Polar Nights), F/E/A/- Forces elèctriques d’Andorra (Joan Cabot, Bubota), Intana (José Miguel Garanto, Unpictured Management) i Bea Pelea (Ferran Andrés, Polar Nights).

El MIL Lisboa 2019 comptarà també entre els acreditats amb la presència d’Ixent Sampietro i Marta López (Èxits Produccions & Management / Clownia Festival / Halley Records), Xavi Angulo (Tribade / Propaganda Pel Fet! / Stroika / Casa de la Musica), Marc Lloret (Mercat de Música Viva de Vic), Albert Juncosa (Mad Cool Festival), Armando Rua (ACCES), César Guisado (Monkey Week), Miguel Garrido (Charco Music), Carmina Carot (Sala Apolo), Edu García (Giradiscos), Elisa Quevedo (La Voz de Tara), Fernando Delgado ([PIAS] Ibero América), Ferran Andrés (MC Buseta / Polar Nights), Íñigo Hernández (Sounds of Tourism), Joan Cabot (F/E/A – Bubota), Jordi Lauren (PlayPlan Cultural), Vitor Belho (Nordesia), José Miguel Garanto (Intana / Unpictured), Manuel Roxo (Culturactiva) i Xavier Barceló (Music From Balearic Islands / FIRA B!), entre altres.

Per tenir més informació sobre el MIL – LISBON INTERNATIONAL MUSIC NETWORK i conèixer el llistat complet de professionals i artistes que hi haurà podeu visitar el web: http://millisboa.com/mil/

 

SOUNDS OF SPAIN- New York 9 al 13 Juliol 2019

Diverses bandes espanyoles tindran la possibilitat de participar en la vintena edició del  LAMC  (Latin Alternative Music Conference) fins al 20 de febrer mitjançant la convocatòria oferta per Sounds from Spain , plataforma de suport d’internacionalització de la música a Espanya.

El 20 aniversari del LAMC es realitza en Nova York del 9 al 13 de juliol. Previs artistes que han participat en els showcases de Sounds from Spain per al LAMC inclou Amaral, Nats i Waor, Vega, Fyahbwoy, Delaporte, Moncho Chavea, C. Tangana, Izal, Els Nastys, Nunatak i Polock entre d’altres.

El LAMC “és per a la música llatina el que el festival de cinema de Sundance és per a pel·lícules indie”, segons The New York Times. “Durant les últimes dues dècades, el LAMC ha estat testimoni, i ha fet la seva part per impulsar, canvis en la definició de
la música llatina”, afegeix Billboard.

El LAMC es va fundar amb la meta d’unir a la comunitat de la música llatina , una comunitat que al llarg dels anys ha crescut, evolucionat i redefinit la idea de la música mainstream. Els panells, els expositors, les oportunitats per establir contactes i el nombre d’activitats durant la setmana, tant en el lloc de la conferència com a les vitrines de la ciutat, han estat el catalitzador de moltes carreres de creixement personal i professional.

La llista de panelistes anteriors inclou representants de Spotify, Pandora, Google, Latin Grammys, SoundCloud, Amazon, YouTube, VICE, SXSW, Coca-Cola, Twitter, Deezer, Symphonic Distribution, Verizon, Live Nation, The Orchard, Altafonte i moltes altres organitzacions influents.