Notícies

Dijous, 6 de juny del 2019
LA NOVENA EDICIÓ DE GPS DONA LES GRÀCIES

Un balanç molt positiu de la novena edició de Girando Por Salas

Durant la fase d’inscripció de grups al GPS9 (setembre 2018), es van rebre 741 propostes, de les quals 589 van ser aprovades. Finalment, el jurat professional va seleccionar a 26 grups.

GPS9, l’última edició del circuit de músiques populars, ha acabat amb la participació de 26 grups, 115 músics, 146 sales, 172 concerts programats i un total d’11.208 assistents. Els concerts s’han programat en diverses sales de tot l’Estat i a la fira professional Monkey Week.

L’activitat derivada de les actuacions a les 17 Comunitats Autònomes, més la ciutat autònoma de Ceuta, ha generat un total de 1.021 altes a la Seguretat Social, implicant a 24 discogràfiques, 23 oficines de contractació i management i 1 grup autogestionat.

GPS Girando Por Salas és un Circuit de Músiques Populars concebut amb els objectius de promocionar les músiques actuals, facilitar als artistes emergents un circuit de concerts i sales més enllà de la seva pròpia comunitat autònoma i potenciar la música en directe. Està patrocinat per l’Instituto de las Artes Escénicas y de la Música (INAEM) del Ministeri de Cultura i Esports, i col·labora amb la Federación Coordinadora del Circuito de Músicas Populares, formada per les associacions professionals del sector de la música: ACCES, APR, ARTE, MUSICAT, PROMUSICAE, UFI i l’Associació ARC.

Per l’edició #GPS9 de Girando Por Salas han passat 26 grups i artistes de tots els estils (des del pop al rock passant per la fusió del jazz i el flamenc, la “world music”, l’ska o la cançó d’autor) com Alice Wonder, Aurora, Chiki Lora, Crudo Pimento, Esjava, Fuckaine, Isma Romero, Izah, La Desbandada, La Plata, La Regadera, La Vallekana Sound System, Ladilla Rusa, Los Estanques, Los Vinagres, Mäbu, Marlon, Maruja Limón, Nixon, Paranormales, Raúl Rodríguez, Sara Pi, Texxcoco, The Wheels i Vinila von Bismark. Cadascún d’ells han gaudit d’un mínim de sis concerts amb ajudes de Girando Por Salas i han disposat d’una quantitat econòmica finançada per l’INAEM per la producció i promoció discogràfica.

L’exitosa novena edició de Girando Por Salas es va acomiadar el passat 28 de maig amb un concert espectacular

Després de celebrar més de 170 concerts per tot el país amb ajuda econòmica i promocional, l’edició #GPS9 de Girando Por Salas va arribar al seu final el passat dimarts 28 de maig amb el Concert de Final de Gira que va tenir lloc a la sala El Sol de Madrid, plena d’un públic que ja feia cua des de feia més de tres hores.

Girando Por Salas, la iniciativa de promoció de grups emergents (mitjançant el suport de gires per tot el país i la concessió d’ajudes a la promoció i a la producció discogràfica) i que propicia també la consolidació del circuit de sales nacional (146 sales de totes les comunitats autònomes i de la ciutat autònoma de Ceuta han acollit concerts durant aquesta edició). Finançat per l’Instituto Nacional de Artes Escénicas y de la Música (INAEM) del Ministerio de Cultura y Deporte, amb la col·laboració de la Federación Coordinadora del Circuito de Músicas Populares (que integra a les principals associacions professionals del sector: discogràfiques, sales, mànagers, promotors,…), va comptar per aquest concert de final de gira amb dos dels 26 artistes que han participat en aquesta novena edició.

Dijous, 30 de maig del 2019
OBERTA LA CONVOCATÒRIA DEL SOUNDIE MUSIC VIDEO AWARDS

Comença el compte enrere per la quarta Edició el Soundie Music Video Awards, el Festival Internacional de Videoclips de Barcelona que tindrà lloc el 10 de Novembre del 2019. Ja es poden presentar les candidatures a través de la pàgina web de Soundie.

Data límit: 8 d’octubre del 2019.

Soundie Music Video Awards és el primer festival internacional de referència especialitzat en videoclips d’Espanya. És una gran oportunitat perquè els nous talents puguin donar a conèixer les seves creacions audiovisuals i coincideixin tant amb professionals del sector com artistes o el públic.

El festival, organitzat per La Cupula Music, ofereix una jornada dedicada a la creativitat, la innovació i la reflexió, amb el videoclip com a format protagonista. Un esdeveniment marcat per actuacions, speed meetings, ponències, networking, masterclasses i, sobretot, la gala de lliurement dels premis. Soundie lliura 14 premis diferents entre els participants que tenen fins al 8 d’octubre per presentar els seus treballs.

Dimecres, 29 de maig del 2019
PRESENTACIÓ DEL POSTGRAU IL3 AL PRIMAVERA PRO

Aquest dimecres 29 de maig s’ha presentat el Postgrau ofertat per l’IL3 (Institut de Formació Contínua) de la Universitat de Barcelona amb la col·laboració de l’Associació ARC i l’Acadèmia Catalana de la Música al Day Pro Conference de Primavera Sound 2019.

Aquest Postgrau IL3 ofereix als estudiants la preparació per incorporar-se al sector i desenvolupar projectes professionals en l’àmbit de la indústria musical, des de la perspectiva dels professionals en actiu més representatius.

A més,  proposa una visió global i integradora dels diferents elements que intervenen en l’activitat musical des de la creació fins al públic, ja sigui a través de l’estratègia de desenvolupament d’un artista, el domini de les xarxes i el negoci digital, la producció d’un esdeveniment musical, la contractació i aspectes legals o la producció discogràfica.

Programa:

  1. De l’artista al públic: la cadena de valor professional.
  2. Gestió d’estructures musicals.
  3. Marc legal de la indústria musical: contractació i gestió de drets.
  4. Eines, processos i protocols de suport.
  5. Comunicació, màrqueting i públic.
  6. Projecte Final.

Informació pràctica:

  • Inici curs: 14 d’octubre de 2019.
  • Final curs: 30 d’abril de 2020.
  • Metodologia: presencial.
  • Horari: dilluns i dimecres de 18:00h a 21:00h & 8 dissabtes de tallers i visites.
  • Lloc: IL3 – Universitat de Barcelona (C/ Ciutat de Granada, 131 – 08018 Barcelona)

La presentació es durà a terme aquest dimecres 29 de maig a les 16:45h al Hall del CCCB. Més informació de la presentació i totes les activitats a Day Pro Conference.

Tota la informació sobre el Postgrau IL3 a Formacions d’ARC.

Divendres, 17 de maig del 2019
RENOVADA LA JUNTA DIRECTIVA D’ARC

El passat dimecres 8 de Maig va tenir lloc l’Assemblea General Ordinària d’aquest any 2019 de l’Associació ARC, durant la qual va ser ratificada la renovació de càrrecs de la Junta presentada per Jordi Gratacós i Rigall, president de l’Associació.

Aquesta nova Junta inclou la col·laboració de mànagers, representants i agents de zona amb una llarga trajectòria professional dins el sector, que podran aportar la seva experiència a les decisions i projectes que d’ara endavant dugui a terme l’Associació ARC. A més, la nova direcció també dona veu a professionals joves i emergents que contribuiran amb innovació i noves idees a la integració dels associats més joves.

La nova Junta directiva està formada pels següents associats:

Desitgem a tots i totes un bon treball i molta empenta!

Divendres, 12 d’abril del 2019
PLATAFORMA ESTATAL PER LA MÚSICA:
EL SECTOR S’UNEIX PER COMBATRE LA PRECARIETAT

El passat dimarts 9 d’abril a la Sala Sidecar va tenir lloc, en roda de premsa, la presentació de la Plataforma Estatal per la Música (PLAM), de la que l’Associació ARC forma part des dels seus inicis, per lluitar contra la precarietat i la inseguritat jurídica al sector.

La portaveu de la PLAM i gerent de l’Associació de Sales de Concerts de Catalunya, Carmen Zapata, va recordar que el passat dia 28 de desembre des del Govern espanyol es va donar un plau de sis mesos per subtituir l’actual reial decret, que data del 1985, per la contractació laboral dels artistes.

El projecte de la Plataforma Estatal per la Música pretén “modificar, ampliar i millorar l’actual marc legislatiu per aconseguir un comparable a altres països de la Unió Europea, amb capacitat per adequar-se a les necessitats del sector”. D’altra banda, el president de l’Associació de Músics de Jazz i Música Moderna de Catalunya, Guillem Arnedo, ha indicat que hi ha que “trobar una legislació que aclari com hi ha que fer les relacions contractuals artístiques”.La constitució de la Plataforma és una fita molt important, segons ha recalcat Arnedo: “És el primer cop que tant músics professionals com organitzadors, tant privats com públics, s’uneixen per treballar plegats per trobar una regulació que reflecteixi la realitat del sector musical”.

L’Associació de Representants, Promotors i Mànagers de Catalunya (ARC) forma part de la plataforma des del moment en que va ser constituïda al Mercat de Música Viva de Vic del 2018. Aquesta col·laboració es veu reflectida amb la presència i participació a les reunions de la Plataforma.

També col·laboren entitats com l’Associació de Músics de Tarragona (AMT), l’Associació Professional de Músics de Catalunya (MUSICAT), la Societat de Blues de Barcelona (SBB ) i l’Acadèmia Catalana de la Música, entre d’altres. A més de músics, entitats i empreses, la PLAM compta amb el suport i la col·laboració de l’Institut de Cultura de Barcelona, l’Institut Català de les Empreses Culturals, el Consell Nacional de la Cultura i de les Arts, i l’Institut Valencià de Cultura.

PREMSA:
BETEVÉ (min. 30)
https://beteve.cat/basics/basics-357/
LA VANGUARDIA:
https://www.lavanguardia.com/vida/20190409/461568266474/nace-la-plataforma-estatal-por-la-musica-para-combatir-la-precariedad.html
CLAVE:
http://noticiasclave.net/es/noticia/nace-una-plataforma-por-la-musica-que-agrupa-a-salas-mu.html
APMUSICALES
http://www.apmusicales.com/plataforma-estatal-por-la-musica/
DBALEARS
https://www.dbalears.cat/estat/2019/04/09/325971/neix-plataforma-estatal-por-musica-per-combatre-precarietat-laboral.html
ARA
https://www.ara.cat/cultura/musical-conjura-precarietat-inseguretat-juridica_0_2212578896.html
CULTURA21:
https://cultura21.cat/noticies/neix-la-plataforma-estatal-per-la-musica-per-combatre-la-precarietat-laboral/
AL DIA:
https://www.aldia.cat/gent/noticia-neix-plataforma-estatal-per-musica-per-combatre-precarietat-laboral-20190409191727.html

Divendres, 22 de març del 2019
PREMIS NACIONALS DE CULTURA 2019

El Consell Nacional de la Cultura i de les Arts (CoNCA) ha reconegut enguany amb el Premi Nacional de Cultura la tasca de sis personalitats del país —Maria Bohigas, Jaume Cabré, Josefina Matamoros, Clara Peya, Josep Ponsatí Carme Ruscalleda— i de quatre entitats —el Col·legi d’Arquitectes de Catalunya, la Federació d’Ateneus de Catalunya, Litterarum Móra d’Ebre · Fira d’espectacles literaris i el Museu de Lleida. Els premiats destaquen per la singular empremta que han deixat en disciplines com ara la literatura, les arts visuals, la música, el patrimoni, l’arquitectura i l’urbanisme, la cultura popular i la gastronomia, incorporada per primer cop als Premis.

Per reconèixer la innovació, els Premis distingeixen la compositora i intèrpret Clara Peya, veu transgressora capaç d’hibridar la música de cambra, el jazz, el pop i l’electrònica, fidel al seu piano i compromesa amb la llibertat d’expressió en escena.

Des de l’Associació ARC volem donar l’enhorabona a Clara Peya, i als nostres associats, Escenapart i Accord Music Agency.

Recull de notícites sobre els Premis Nacionals de Cultura:
– http://conca.gencat.cat/ca/detall/noticia/premis-2019
– https://www.naciodigital.cat/noticia/175857/jaume/cabre/carme/ruscalleda/clara/peya/maria/bohigas/museu/lleida/premis/nacionals/cultura
– https://www.diaridegirona.cat/multimedia/videos/cultura/2019-03-21-169625-palafrugellenca-clara-peya-esdeve-premi-nacional-cultura-jove.html
– https://www.elperiodico.com/es/ocio-y-cultura/20190320/premis-nacionals-cultura-catalunya-2019-7364592
– https://www.larepublica.cat/el-conca-fa-publics-els-premis-nacionals-de-cultura/
– https://editors.cat/2019/03/20/jaume-cabre-maria-bohigas-clara-peya-carme-ruscalleda-premis-nacionals-cultura-2019-article-publicat-diari-ara/

Dimecres, 20 de març del 2019
ELS PREMIOS MIN 2019 JA TENEN GUANYADORS

El passat 13 de març es donaren a conèixer al Teatro Circo Price de Madrid els guanydors de la XI edició de los Premis de la Música Independent.

L’edició dels Premios MIN 2019 es va celebrar amb una gala que va comptar amb grans actuacions en directe de reconegudes bandes i artistes com DorianCarolina DuranteLos Hermanos CuberoJohn GrvyPedrina i Zahara.

Guanyadors dels Premios Min 2019

Millor Àlbum de Clàssica
Forma Antiqva – Concerto Zapico Vol. 2

Premi Etxepare al Millorr Àlbum en Euskera
Ruper Ordorika – Bakarka

Millor Disseny
Hazte Lapón – Tú siempre ganas

Millor Àlbum de Rock
Morgan – Air

Millor Àlbum de Hip Hop i Músiques Urbanes
SFDK – Redención

Millor Àlbum en Gallec
Tanxugueiras – Tanxugueiras

Millor Àlbum de Flamenc
Cañizares – El mito de la caverna

Premi Eventbrite al Millor Directe
Morgan

Millor Àlbum de Jazz
Javier Colina & Chano Domínguez – Chano & Colina

Millor Àlbum en Català
El Petit de Cal Eril – El Disc Triangular (de l’associat d’ARC, Bankrobber)

Premi SAE Institute a la Millor Producció
Morgan – Air

Premi d’Honor Mario Pacheco
Marcela San Martín

Millor Àlbum de Músiques del Món i Fussió:
Los Hermanos Cubero – Quique dibuja la tristeza

Millor Àlbum de Pop
Christina Rosenvinge – Un hombre rubio

Millor Artista Iberoamericà
Gilberto Gil

Millor Àlbum d’Electrònica
Cycle – Electrik

Premi Sol Música al Millor Videoclip
Zahara – Hoy la bestia cena en casa

Cançó de l’Any
Carolina Durante – Cayetano

Premi AIE al Millor Artista
Morgan

Premi El Corte Inglés al Millor Artista Emergent
Carolina Durante

Premi The Orchard l’Àlbum del Any
Morgan – Air

Divendres, 15 de març de 2019
CLOENDA DEL CURS DE MANAGEMENT I GESTIÓ MUSICAL

Ahir va tenir lloc l’acte de cloenda del Curs de Management i Gestió Musical celebrat amb èxit de participació i amb un gran nivell de professorat a l’Escola Universitària ESART, durant el qual es van lliurar els certificats de participació als alumnes.

Del 19 de febrer al 14 de març s’han impartit vuit sessions on els alumnes han pogut obtenir una visió integral de la indústria musical, i conèixer els diferents perfils professionals que intervenen i les relacions entre totes aquestes figures. S’ha comptat amb un professorat de luxe format per grans professionals del sector.

A l’acte de lliurament de certificats es va comptar amb la presència de Jordi Gratacòs, president d’ARC, Antonio Peral, membre de la junta d’ARC, i d’Antoni Abad, president de l’Escola Universitària ESART. També es va comptar amb la presència d’alguns professors del curs: Juan Antonio Berlinches, Javi García, Jordi Turtós i Sandra Costa.

Dimarts, 12 de març del 2019
PRESENTACIÓ OFICIAL DE LA PLATAFORMA ESTATAL PER LA MÚSICA

La setmana passada es va presentar de manera oficial als mitjans de comunicació la Plataforma Estatal per la Música.

Des de la seva constitució al Mercat de Música Viva de Vic del 2018, més de 10.000 professionals del sector musical s’han unit amb l’objectiu de lluitar contra la precarietat laboral del sector. La Plataforma compta amb més de 20 associacions de professionals, l’entitat  agrupa ja prop de 8.000 músics associats, 258 sales de concerts, 72 festivals, 71 promotors musicals, 342 empreses de management i representants, i 600 empreses del gremi de les discoteques i compta amb el recolzament de diversos ajuntaments, federacions municipals i organismes de les administracions culturals autònomes.

El projecte, que s’ha presentat oficialment treballar per modificar l’actual legislació (Real Decret 1435/1985) per aconseguir un marc laboral i fiscal comparable al d’altres països de la Unió Europea i acabar així “amb la situació de precarietat laboral dels músics professionals al conjunt de l’Estat Espanyol”.

Guillem Arnedo, un dels responsables de la iniciativa, ha volgut destacar que, a més del sector musical, també comptaran amb la col·laboració d’associacions d’altres disciplines artístiques en la seva lluita per millorar les seves condicions laborals. “No podem permetre que la pressa per modificar el decret abans del canvi de govern provoqui una solució de mínims a les nostres necessitats”, ha remarcat. La Plataforma vol amb això assegurar que els treballadors del sector estiguin “degudament protegits en tot moment i lloc”, garantint l’estabilitat i seguretat jurídica tant al sector privat com al públic, així com aconseguir “la plena compatibilitat de les pensions amb els drets d’autor i altres relacionats”.

PLATAFORMA ESTATAL PER LA MÚSICA – LES MESURES

PRIMERA
Modificar el R. D. 1435/1985 amb la finalitat d’establir amb claredat la presumpció de laboralitat del vincle que uneix als músics amb l’empresari, sempre que no es desenvolupi la prestació en condicions que impliquin una relació de prestació de serveis, establint, de manera il·lustrativa, les situacions que no puguin desvirtuar la qualificació de laboralitat (com poden ser el fet de que l’artista gaudeixi d’una ampla llibertat de expressió, sistema de remuneració o la denominació que les parts hagin donat al contracte).

I establint també els criteris que, pel contrari, permetin acreditar que no concorren les notes de dependència i alienitat —que caracteritzen la relació laboral i que poden constituir-se prova en contrària de la laboralitat—, les situacions en les que en tot cas no s’ha d’aplicar la pressumpció de laboralitat, com poden ser contractacions equivalents en el cas dels artistes estrangers que prestin serveis similars a un Estat de la Unió Europea i que vinguin a Espanya a prestar serveis similars de forma temporal i independent.

SEGONA
Modificar el R. D. 1435/1985 amb la finalitat d’establir la contractació indefinida com a regla general per garantir el principi d’estabilitat als llocs d’ocupació. recollit a la normativa comunitària, determinades les circumstàncies específiques i concretes que caracteritzen l’activitat que justifica la utilització successiva de contractes de treball de duració determinada, amb la finalitat de regular de manera precisa las distintes situacions de contractació (temporal, indefinida o fixa discontínua).

TERCERA
Donar solució al problema de la intermitència de la professió de músic, que en l’actualitat es basa majorment en els anomenats “bolos”, facilitant l’alta assimilada al Règim Especial d’Artistes de la Seguretat Social amb un un sistema de contractació laboral dinàmic i assumible per qualsevol organitzador.

QUARTA
La definició de les possibles tipologies d’organitzadors d’espectacles públics com titulars de la relació laboral (de caràcter especial) amb els artistes.

CINQUENA
Possibilitar que el músic professional, que ja compta amb els epígrafs corresponents a l’IAE de Hisenda, pugui ser treballador per compte propi, amb la seva inclusió al Règim Especial del Treballador Autònom (RETA) amb una contribució acord als seus ingressos, definint les condicions en que un músic professional pugui pertànyer a aquesta categoria i evitant, d’aquesta manera, els anomenats “falsos autònoms”.

SISENA
Establir una regulació de riscos laborals acord amb la realitat de la professió.

SETENA
Regular, amb ple respecte als drets fonamentals de producció i creació artística, el règim necessari de compatibilitat quan es realitzen i compaginen, a temps parcial o complet, prestacions sota el règim laboral i/o actuacions no dependents en règim de prestació de serveis.
ASSOCIACIONS ADHERIDES

Associació de Representants, Promotors i Mànagers de Catalunya (ARC)
Acadèmia Catalana de la Música
Associació de Músics de Jazz i Música Moderna (AMJM)
Associació de Sales de Concerts de Catalunya (ASACC)
Societat de Blues de Barcelona ( SBB )
Asociación de Músicos Profesionales de Jazz de Andalucía (ANDAJAZZPRO)
Asociación de Músicos de Euskal Herria (MUSIKARI)
Associació Catalana d’Intèrprets de Música Clàssica (ACIMC)
Associació de Músics de Tarragona (AMT)
Associació Professional de Músics de Catalunya (MUSICAT)
Asociación de Mujeres de la Industria Musical (MIM)
Asociación de Representantes Técnicos del Espectáculo (ARTE)
Asociación de Mujeres Compositoras en España (AMCE)
Asociación de Salas de Música en Directo de Madrid-La Noche en Vivo (LNEV)
Músicos Unidos Madrid (Mus 21)
Asociación Profesional de Músicos de Galicia (Musicos Ao Vivo)
Asociación Profesional de Músicos de Canarias (Promusic)
Asociación de Salas de Euskal Herria Kultura Live.
Autores de Música Asociados (AMA)
Federación Estatal de Músicos de Jazz y Músicas Improvisadas (FMJAZZ)
Federación Estatal de Músicos Asociados (FEMA)
Asociación de Promotores Musicales (APM)
Asociación Estatal de Salas de Música en Directo (ACCES)
Confederación Juventudes Musicales de España
Federación de Salas de Fiestas y Discotecas de España (FASYDE)
Asociación de Festivales de España (FMA)

Per més informació visita el web de la Plataforma per la Música: 
https://plataformaporlamusica.com

Dimecres, 13 de març de 2019
MIL LISBOA 2019 – 27, 28 i 29 de març

Ja està aquí la tercera edició de la fira professional internacional MIL – LISBON INTERNATIONAL MUSIC NETWORK, que tindrà lloc del dimecres 27 al divendres 29 de març a Lisboa, Portugal.

MIL Lisboa és un festival i convenció centrat en la difusió de la música internacional. Una plataforma d’intercanvi per a la indústria musical europea, africana i sud-americana.

Pel que fa al Programa PRO del MIL LISBOA, per l’edició del 2019 hi haurà participació de prop de 70 ponents durant els tres dies de durada d’aquesta fira internacional.

El programa artístic del MIL LISBOA 2019 conté més de 70 actuacions de bandes d’arreu del món. Aquestes tenen lloc als clubs nocturns i locals de música de Cais do Sodré, ubicats al cor de la vida nocturna de Lisboa.

L’Associació ARC estarà representada de manera presencial pel president de la entitat, Jordi Gratacòs durant els tres dies de durada del MIL Lisboa 2019.

A més, comptarem amb la participació de Gabriel Rebollo (Diggers Music) al Talk Room “South of Europe Music Export” al Palacete dos Marqueses do Pombal dimecres 27 de març a les 15:30h. Gabriel Rebollo ha estat durant dos anys project manager de BCN Music Export, el projecte d’internacionalització de l’Associació ARC.

Altres conferències amb ponents espanyols són:
New Rules: Music Journalism in 2019” Alicia Álvarez (El Bloque TV)
Growing trends: Spanish Trap” Alicia Álvarez (El Bloque TV) i Naiara Lasa (Sala Apolo)
Why are playlists more important than ever” Hugo Hernández (Believe Distribution Services)
Workshop by Believe digital: Best Practices – Playlists + Trade Marketing”  Hugo Hernández i Mariona Sagues (Believe Distribution Services)

En referència als showcases cal destacar l’actuació de les raperes catalanes, Tribade (Xavi Angulo, Propaganda pel Fet!), així com les actuacions de MC Buseta (Ferran Andrés, Polar Nights), F/E/A/- Forces elèctriques d’Andorra (Joan Cabot, Bubota), Intana (José Miguel Garanto, Unpictured Management) i Bea Pelea (Ferran Andrés, Polar Nights).

El MIL Lisboa 2019 comptarà també entre els acreditats amb la presència d’Ixent Sampietro i Marta López (Èxits Produccions & Management / Clownia Festival / Halley Records), Xavi Angulo (Tribade / Propaganda Pel Fet! / Stroika / Casa de la Musica), Marc Lloret (Mercat de Música Viva de Vic), Albert Juncosa (Mad Cool Festival), Armando Rua (ACCES), César Guisado (Monkey Week), Miguel Garrido (Charco Music), Carmina Carot (Sala Apolo), Edu García (Giradiscos), Elisa Quevedo (La Voz de Tara), Fernando Delgado ([PIAS] Ibero América), Ferran Andrés (MC Buseta / Polar Nights), Íñigo Hernández (Sounds of Tourism), Joan Cabot (F/E/A – Bubota), Jordi Lauren (PlayPlan Cultural), Vitor Belho (Nordesia), José Miguel Garanto (Intana / Unpictured), Manuel Roxo (Culturactiva) i Xavier Barceló (Music From Balearic Islands / FIRA B!), entre altres.

Per tenir més informació sobre el MIL – LISBON INTERNATIONAL MUSIC NETWORK i conèixer el llistat complet de professionals i artistes que hi haurà podeu visitar el web: http://millisboa.com/mil/

SOUNDS OF SPAIN- New York 9 al 13 Juliol 2019

Diverses bandes espanyoles tindran la possibilitat de participar en la vintena edició del  LAMC  (Latin Alternative Music Conference) fins al 20 de febrer mitjançant la convocatòria oferta per Sounds from Spain , plataforma de suport d’internacionalització de la música a Espanya.

El 20 aniversari del LAMC es realitza en Nova York del 9 al 13 de juliol. Previs artistes que han participat en els showcases de Sounds from Spain per al LAMC inclou Amaral, Nats i Waor, Vega, Fyahbwoy, Delaporte, Moncho Chavea, C. Tangana, Izal, Els Nastys, Nunatak i Polock entre d’altres.

El LAMC “és per a la música llatina el que el festival de cinema de Sundance és per a pel·lícules indie”, segons The New York Times. “Durant les últimes dues dècades, el LAMC ha estat testimoni, i ha fet la seva part per impulsar, canvis en la definició de
la música llatina”, afegeix Billboard.

El LAMC es va fundar amb la meta d’unir a la comunitat de la música llatina , una comunitat que al llarg dels anys ha crescut, evolucionat i redefinit la idea de la música mainstream. Els panells, els expositors, les oportunitats per establir contactes i el nombre d’activitats durant la setmana, tant en el lloc de la conferència com a les vitrines de la ciutat, han estat el catalitzador de moltes carreres de creixement personal i professional.

La llista de panelistes anteriors inclou representants de Spotify, Pandora, Google, Latin Grammys, SoundCloud, Amazon, YouTube, VICE, SXSW, Coca-Cola, Twitter, Deezer, Symphonic Distribution, Verizon, Live Nation, The Orchard, Altafonte i moltes altres organitzacions influents.