Programacions segures en temps de pandèmia

La situació per la qual han passat les programacions municipals durant el 2020, amb una allau de suspensions, ens ha fet reflexionar al voltant de la necessitat de posar en valor la seva importància. És de tots conegut que potser tota aquesta programació de base no té el protagonisme mediàtic que tenen els grans festivals, segurament perquè sempre donem per descomptat que les festes majors hi són i hi seran. No ha estat fins que hem viscut una situació extraordinària, en la qual s’ha vist què suposa perdre gran part d’aquest circuit.

I per això hem organitzat unes jornades que posen el focus en la informació que aportaran experts en cadascuna de les matèries. No volem donar només el punt de vista que té la indústria musical, sinó que en moments com l’actual ens cal més que mai l’anàlisi externa i científica. Anar molt més enllà de les sensacions o les percepcions i anar a les xifres i a les proves, amb la seva posterior anàlisi i avaluació fetes per professionals de l’economia, la salut o els aspectes legals.

Tot això amb la voluntat de posar llum sobre el fet que ens cal mantenir aquestes programacions perquè són possibles i necessàries: Donar informació útil a qui programa i també a qui ha d’assistir als concerts.

Segurament tindrem actes força diferents dels que podíem tenir el 2019 i al que tindrem el 2022, però no ens podem permetre de cap manera una altra temporada com la del 2020.

Dates: 18, 20 i 21 de maig de 2021
Lloc: Casa SEAT – Passeig de Gràcia 109 – www.casa.seat
Inscripcions presencials: properament
Inscripcions on-line: aquí
Condueix les jornades: Cristina Puig
Modera la participació on-line: Maria Cusó

 

Programació de les jornades

Sessió 1 – Dimarts 18 de maig – 12:00h

Presentació de l’estudi d’afectació econòmica de la Covid19 a càrrec de FERRAN BLANC (ESADE) i ORIOL CESENA (UDG)

FERRAN BLANCH:
Consultor i professor. Consultor per petites i mitjanes empreses i organitzacions que volen créixer. Professor de Marketing en escoles de negoci com ESADE. En resum, formador de persones i organitzacions. 

Taula rodona amb:
Hble. Sra. Àngels Ponsa: Consellera de Cultura de la Generalitat de Catalunya
Gerard Quintana: President de l’Acadèmia Catalana de la Música
Jordi Gratacós: President de l’Associació Professional de Representants, Promotors i Mànagers de Catalunya

Torn obert de participació del públic

 

Sessió 2 – Dijous 20 de maig – 10:00h

Presentació de l’Informe mèdic del Doctor BORIS REVOLLO (Fundació contra la Sida i les malalties infeccioses)

BORIS REVOLLO:
Doctor en medicina, va obtenir el seu doctorat a la Universitat Mayor de San Simón (Cochabamba-Bolívia) i després va completar la seva formació amb residència i beca a l’Hospital Universitari Germans Trias i Pujol de Barcelona. Es va incorporar a la Unitat del VIH i al departament de Malalties Infeccioses de l’Hospital Germans Trias i Pujol el 2011. Entre les seves activitats de recerca i clínica s’inclouen consultes en malalties infeccioses en general / VIH, així com a la unitat interdisciplinària del VPH de la Fundació de Lluita contra la Sida (Badalona). Va obtenir el doctorat en Medicina el 2019. Ha estat investigador en els camps de la coinfecció pel VPH i el VIH durant els darrers 8 anys. Ha estat un dels líders del projecte que ha dut a terme les proves pilot de Concerts a la Sala Apolo i el Palau Sant Jordi.

Taula rodona amb:
Beth Abad : Secretària General del Departament d’Interior 
Jordi Herreruela : Director del Festival Cruïlla
Xavi Pascual: Director dels Festivals Acústica, Sons del Món i Strenes

Torn obert de participació del públic

 

Sessió 3 – Dijous 20 de maig – 12:00h

Taula de Casos d’Èxit: festes majors del 2020
El 2020 va ser un any complicadíssim en el qual es van suspendre moltíssimes programacions de festa major. No obstant, algunes poblacions van seguir endavant, explorant diferents fórmules per tal de poder-se adaptar a les circumstàncies excepcionals i aconseguir portar a terme amb èxit la festa major. Hem convidat a representants de 4 municipis que representen casuístiques diverses, tant per la mida, com per la manera d’enfocar aquesta situació: Barcelona, Platja d’Aro, Montcada i Reixach i Tàrrega.

Programa.cat i festa major
El programa.cat és una eina molt important que l’ajuda a estabilitzar i incrementar l’activitat i qualitat de les programacions d’arts escèniques i musicals professionals dels equipaments de titularitat pública així com dels de titularitat privada amb els quals l’ajuntament o l’ens públic mantingui un acord de col·laboració. Impulsat per la Direcció General de Creació, Acció Territorial i Biblioteques en col·laboració amb les 4 diputacions s’ha convertit en un programa essencial per a la consolidació de la programació musical arreu del territori català.

Taula d’artistes: La visió des dels escenaris
Els artistes també han hagut d’afrontar el 2020 des de diferents òptiques: en funció dels formats de les seves gires i de la tipologia estilística de cada banda o espectacle, han hagut de fer front a anul·lacions, a adaptacions de format i a reformulació de calendaris. Ens explicaran com ho han aconseguit i les fórmules que han adoptat per la temporada 2021.

Amb la Participació de:
Gemma Humet
Guillem Soler (Buhos)
Lluís Gavaldà (Els Pets)
Suu
Josep Reig, President de Musicat

 

Sessió 4 – Divendres 20 de maig – 10:00h

Presentació del model de pressupost per a la celebració de contractes menors privats d’espectacles públics fruit de la col·laboració entre ARC i el CSITAL Barcelona per tal que a partir d’aquest moment tots els Ajuntaments i empreses privades puguin utilitzar el mateix model.

Taula rodona amb:
Aurora Corral: Presidenta CSITAL Barcelona
Olga Arnau: Presidenta Federació de Municipis de Catalunya i Alcaldessa de Vilanova i la Geltrú
Lluís Soler: President Associació Catalana de Municipis i Alcalde de Deltebre
Kiku Vallina: director de Q-AM Produccions i membre d’ARC
Xavi Fortuny: director de RGB i membre d’ARC

Torn obert de participació del públic

 

Informació de servei i inscripcions

Dates: 18, 20 i 21 de maig de 2021
Lloc: Casa SEAT – Passeig de Gràcia 109 – www.casa.seat
Inscripcions presencials: properament
Inscripcions on-line: aquí
Condueix les jornades: Cristina Puig
Modera la participació on-line: Maria Cusó