El Consell Nacional de la Cultura i de les Arts (CoNCA) ha reconegut enguany amb el Premi Nacional de Cultura la tasca de sis personalitats del país —Maria Bohigas, Jaume Cabré, Josefina Matamoros, Clara Peya, Josep Ponsatí i Carme Ruscalleda— i de quatre entitats —el Col·legi d’Arquitectes de Catalunya, la Federació d’Ateneus de Catalunya, Litterarum Móra d’Ebre · Fira d’espectacles literaris i el Museu de Lleida. Els premiats destaquen per la singular empremta que han deixat en disciplines com ara la literatura, les arts visuals, la música, el patrimoni, l’arquitectura i l’urbanisme, la cultura popular i la gastronomia, incorporada per primer cop als Premis.
Per reconèixer la innovació, els Premis distingeixen la compositora i intèrpret Clara Peya, veu transgressora capaç d’hibridar la música de cambra, el jazz, el pop i l’electrònica, fidel al seu piano i compromesa amb la llibertat d’expressió en escena.
Des de l’Associació ARC volem donar l’enhorabona a Clara Peya, i als nostres associats, Escenapart i Accord Music Agency.
Recull de notícites sobre els Premis Nacionals de Cultura:
– http://conca.gencat.cat/ca/detall/noticia/premis-2019
– https://www.naciodigital.cat/noticia/175857/jaume/cabre/carme/ruscalleda/clara/peya/maria/bohigas/museu/lleida/premis/nacionals/cultura
– https://www.diaridegirona.cat/multimedia/videos/cultura/2019-03-21-169625-palafrugellenca-clara-peya-esdeve-premi-nacional-cultura-jove.html
– https://www.elperiodico.com/es/ocio-y-cultura/20190320/premis-nacionals-cultura-catalunya-2019-7364592
– https://www.larepublica.cat/el-conca-fa-publics-els-premis-nacionals-de-cultura/
– https://editors.cat/2019/03/20/jaume-cabre-maria-bohigas-clara-peya-carme-ruscalleda-premis-nacionals-cultura-2019-article-publicat-diari-ara/